 A CONTINENTAL márkát 1871-ben kilenc bankár alapította Hannoverben. Repülőrajttal megalkotják meg az első pneumatikus kereket, illetve tudósaik feltalálják a futózott gumiabroncsot a gépjárművek számára. Ezen innovációkból válik a CONTINENTAL vezető abroncsgyártóvá. Az abroncsokon kívül az egyéb műszaki termékek is hozzájárultak a vállalat jó hírnévéhez: például az első német léghajó 1900. júliusában emelkedik a levegőbe, a ballonanyag, amely a gázcellákat egymástól elzárja, a cég terméke. Ma a CONTINENTAL a világ egyik legnagyobb gumigyártója, éves forgalmának százalékban alig kifejezhető töredékét jelentik a kerékpárköpenyek. Pedig ebben a szegmensben sincs mire szégyenkeznie: nemcsak megbízhatóságukról és technikai színvonalukról híresek. A technika terén érdemes megemlíteni, hogy a ma ismert legfejlettebb gumikeverék a Black Chili, a CONTINENTAL által szabadalmaztatott Activated Silica Compound. Alkalmazása hozta meg a választ arra, miként lehet a gumi egyszerre tartós, kiválóan tapadó minimális gördülési ellenállás mellett.
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Continental Ultra Sport II 622-23 (700x23C) országúti külső Ebben a formában elég általános kifejezés, sokan a külső gumira, vagy más néven köpenyre használják, bár talán érdemes elmondani, hogy egy minőségi köpeny igen kis hányadát teszi ki maga a gumi, valójában egy szövetszerkezetbe épített acél- vagy kevlárszálról van szó, melyet bizonyos vastagságban (jobb esetben vékonyságban) gumival vonnak be. Ezt igényesebb modellek esetében szilikátokkal vegyítik, mely így fokozott tapadást biztosít, de mégsem kopik túl gyorsan. Mások a "gumit" a belső gumira értik, bár ezt inkább belsőnek rövidítjük. Megint mások mást értenek alatta, de azt talán nem feltétlenül bicajozáskor kell magunkkal vinnünk... " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">gumi,
Szine: fekete,
súly: 310g
Az Ultra Sport mindazt nyújtja teljesítményben, amire egy országúti versenyzőnek szüksége van: a megbízható defekt elleni védelmet a robosztus 3/180 TPI-s konstrukciójának köszönheti, a Silica alapú futófelületi keverék pedig megfelelő tapadást és futóteljesítményt biztosít.
A felhasználási területnek megfelelően kerültek kialakításra a méretek.
Versenyzőknek a 2
Öt üzletember alapította a Minnesotai Bányászati Eszköz céget, 1902-ben, ebből jött létre az amerikai multinacionális konglomerátumvállalat, amelyet ma 3M-ként ismerünk. Elsősorban az ipart szolgálja ki biztonsága, egészségügyi termékekkel, emellett több mint 60ezer terméket kínál egyenes a fogyasztóknak, például ragasztókat, csiszolóanyagokat, laminátumokat, passzív tűzvédelmet, egyéni védőeszközöket, ablakfóliákat, festékvédő fóliákat, fogászati termékeket, elektromos és elektronikus csatlakozó és szigetelő anyagokat, egyéb gyógyászati eszközöket, autóápolási termékek, és így tovább]. A székhelye Maplewoodban található, Saint Paul külvárosában, Minnesota. A 3M termékek meglepően széles kollekciója áll a sportolók – beleértve a kerékpárosok – számára. Kezdve az ACE márkájú különböző testrészre felhelyezhető szalagtámaszoktól a „rovarűző” szereken át a kompressziós zoknikig vagy a kerékpárra applikálható fényvisszaverőig. Mindez a 3M jól ismert minőségével és megbízhatóságával párosítva.
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">3mm-es Ultra Sport használata javasolt, túrákon és hosszabb szakaszokon a 25mm-es változat ad nagyobb komfortérzetet.
Ha a " style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">váz engedi, a 28mm-es változat még jobb tapadást, még nagyobb kényelmet és még hatékonyabb defekt elleni védelmet biztosít - olyan Ebben a formában elég általános kifejezés, sokan a külső gumira, vagy más néven köpenyre használják, bár talán érdemes elmondani, hogy egy minőségi köpeny igen kis hányadát teszi ki maga a gumi, valójában egy szövetszerkezetbe épített acél- vagy kevlárszálról van szó, melyet bizonyos vastagságban (jobb esetben vékonyságban) gumival vonnak be. Ezt igényesebb modellek esetében szilikátokkal vegyítik, mely így fokozott tapadást biztosít, de mégsem kopik túl gyorsan. Mások a "gumit" a belső gumira értik, bár ezt inkább belsőnek rövidítjük. Megint mások mást értenek alatta, de azt talán nem feltétlenül bicajozáskor kell magunkkal vinnünk...
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">gumiA kerék egyik fő eleme, mely nemcsak a köpenyt tartja, de általában fékező felülettel is szolgál. Formáját tekintve egy fémből készült "karika", melynek külső felületéhez a köpeny, a belsőhöz a küllők csatlakoznak. Az ősidőkben acélból készült, majd ezt fokozatosan váltotta fel az alumínium alapanyag, ami mára már egyeduralkodónak mondható. Az alumínium nemcsak lényegesen könnyebb, de felületén nedves időjárásban is fog a fékpofa, ellentétben a krómozott acél felülettel. Alumíniumból csőprofil is könnyen kialakítható, így a mai abroncsok döntő többsége duplafalú, mely alacsony tömeg mellett is kiváló teherbírással rendelkezik. Aerodinamikus szempontból újabban magasabb profilú abroncsokat is gyártanak, bár ezek a rossz útfelületen igencsak "rázósak". Legújabban az alumíniumabroncsot szénszálas szerkezettel helyettesítik, mely még kisebb tömeget tesz lehetővé, bár a magas költségek, a tartósság és a fékezhetőség hiánya miatt még nem terjedt el széles körben.

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">abroncs, melyről a profik a tavaszi klasszikus versenyek során nem szeretnek lemondani. |