 A SHIMANO kerékpáralkatrész-gyártó működését az 1930-as években Oszakában kezdte, majd a legnagyobb sikerét a MTB divat kiaknázásával aratta. Az 1980-as évek közepén felismerte, hogy az új irányzat meg fogja hódítani a világot, és a konkurensek előtt kifejlesztette a terepkerékpározáshoz technikailag legjobban illő alkatrészeket. Később minden más gyártónál több pénzt és energiát fektetett a kutatás-fejlesztésbe, így a legtöbb kerékpártechnikai szabadalom az utóbbi 20 évben a japán óriás nevéhez kötődik. (SIS, HyperGlide, Dual Control, SPD, RapidFire, SLR, HyperDrive, Hollowtech, Octalink, Dual Control, Elektronikus váltás, stb.) A gyártást egy részét az elmúlt évtizedben Szingapúrba és Malájziába helyezte át, így tud lépést tartani a Kínából származó konkurens termékek árával. Az élversenyzők döntő többsége Shimano alkatrészeket használ, a nagy világversenyeken a legtöbb győzelmet ma már az ő szponzoráltjaik aratják. Bővebb ismertető a márkáról a tudástárban olvasható.
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Shimano Altus FC-M311 A 1950-es években elterjedt hajtókar-rögzítésre szolgáló középcsapágytengely-típus. A csatlakozás egy 2 fokos lapszögű - ezáltal önzáró - négyszögformával valósul meg, melyre csavarral lehet a hajtókart rögzíteni, viszont az eltávolítás csakis speciális szerszámmal lehetséges. A középcsapágyban régebben állítható golyócsapágyakat alkalmaztak, a tengelyen kaptak helyet a kónuszok, a középcsapágy-házba hajtották be a csészéket. Ezt később felváltották a monoblokk-rendszerű csapágyak, amelyen az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Az 1990-es években megjelentek a bordástengelyes rögzítésrendszerek (Octalink, ISIS), amelyek nagyobb átmérőjű, merevebb, könnyebb tengelyt alkalmaztak. A négyszögtengelyes középcsapágy ma már csak az alsó kategóriában népszerű.

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">négyszögtengelyes hajtómű,
28-38-48T, 170 mm,alumínium, LV, fekete FC-M311 alsó kategóriás A 1950-es években elterjedt hajtókar-rögzítésre szolgáló középcsapágytengely-típus. A csatlakozás egy 2 fokos lapszögű - ezáltal önzáró - négyszögformával valósul meg, melyre csavarral lehet a hajtókart rögzíteni, viszont az eltávolítás csakis speciális szerszámmal lehetséges. A középcsapágyban régebben állítható golyócsapágyakat alkalmaztak, a tengelyen kaptak helyet a kónuszok, a középcsapágy-házba hajtották be a csészéket. Ezt később felváltották a monoblokk-rendszerű csapágyak, amelyen az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Az 1990-es években megjelentek a bordástengelyes rögzítésrendszerek (Octalink, ISIS), amelyek nagyobb átmérőjű, merevebb, könnyebb tengelyt alkalmaztak. A négyszögtengelyes középcsapágy ma már csak az alsó kategóriában népszerű.

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">négyszögtengelyes hajtőmű nadrágszár védővel A 1950-es években elterjedt hajtókar-rögzítésre szolgáló középcsapágytengely-típus. A csatlakozás egy 2 fokos lapszögű - ezáltal önzáró - négyszögformával valósul meg, melyre csavarral lehet a hajtókart rögzíteni, viszont az eltávolítás csakis speciális szerszámmal lehetséges. A középcsapágyban régebben állítható golyócsapágyakat alkalmaztak, a tengelyen kaptak helyet a kónuszok, a középcsapágy-házba hajtották be a csészéket. Ezt később felváltották a monoblokk-rendszerű csapágyak, amelyen az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Az 1990-es években megjelentek a bordástengelyes rögzítésrendszerek (Octalink, ISIS), amelyek nagyobb átmérőjű, merevebb, könnyebb tengelyt alkalmaztak. A négyszögtengelyes középcsapágy ma már csak az alsó kategóriában népszerű.

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Négyszögtengelyes tengelyrögzítés 170 mm-es alu hajtókar, szegecselt acél lánckerekekkel (nem bontható) 3 x 7-8 sebességes rendszerekkel kompatibilis Acél lánckerekek Fogszám kiosztás: 28-38-48 fog |