 A SHIMANO kerékpáralkatrész-gyártó működését az 1930-as években Oszakában kezdte, majd a legnagyobb sikerét a MTB divat kiaknázásával aratta. Az 1980-as évek közepén felismerte, hogy az új irányzat meg fogja hódítani a világot, és a konkurensek előtt kifejlesztette a terepkerékpározáshoz technikailag legjobban illő alkatrészeket. Később minden más gyártónál több pénzt és energiát fektetett a kutatás-fejlesztésbe, így a legtöbb kerékpártechnikai szabadalom az utóbbi 20 évben a japán óriás nevéhez kötődik. (SIS, HyperGlide, Dual Control, SPD, RapidFire, SLR, HyperDrive, Hollowtech, Octalink, Dual Control, Elektronikus váltás, stb.) A gyártást egy részét az elmúlt évtizedben Szingapúrba és Malájziába helyezte át, így tud lépést tartani a Kínából származó konkurens termékek árával. Az élversenyzők döntő többsége Shimano alkatrészeket használ, a nagy világversenyeken a legtöbb győzelmet ma már az ő szponzoráltjaik aratják. Bővebb ismertető a márkáról a tudástárban olvasható.
" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">Shimano CS-HG41-8 kazettás A hátsó kerékagyon lévő lánckerekek együttese - más néven fogaskoszorú -, melyen a váltás megy végbe. Régebben a szabadonfutót tartalmazó egység menetesen rögzült az agyra, majd a 80-as évek elején a Shimano kifejlesztette az agyba integrált szabadonfutót, azaz a kazettás hátsó agyat. A kazettára a lánckerekek egyesével illeszkednek, kopásuk esetén egyesével lehet cserélni, és nem utolsósorban ezzel a hátsó agy csapágyazása is tökéletessé vált, kijebb került, így ritkább lett a tengelygörbülés. Eleinte 6 lánckerék kapott helyet az agyon, mára az országúti kerékpárokon 10, MTB-ken 9-re nőtt a fokozatok száma. Ennek függvényében a lánc is keskenyebb lett. A drágább fogaskoszorúk egyes lánckerekeit ma már alumínium bakra szegecselik, így jelentős súlyt takarítanak meg. A lánckerekek anyaga általában hő- és felületkezelt acél, de a könnyítés végett lehet titán, akár alumínium, de ebben az esetben fokozott kopással kell számolnunk. A váltás gyorsaságának és megbízhatóságának növelése érdekében a lánckerekek felszedő rámpákkal rendelkeznek (Shimano: HG; Campagnolo: Exa-Drive; SRAM: PowerFlow).

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">lánckeréksor, 11-32T, 8s, DO 8 fokozatú nikkelezett bevonatú HG41-es A hátsó kerékagyon lévő lánckerekek együttese - más néven fogaskoszorú -, melyen a váltás megy végbe. Régebben a szabadonfutót tartalmazó egység menetesen rögzült az agyra, majd a 80-as évek elején a Shimano kifejlesztette az agyba integrált szabadonfutót, azaz a kazettás hátsó agyat. A kazettára a lánckerekek egyesével illeszkednek, kopásuk esetén egyesével lehet cserélni, és nem utolsósorban ezzel a hátsó agy csapágyazása is tökéletessé vált, kijebb került, így ritkább lett a tengelygörbülés. Eleinte 6 lánckerék kapott helyet az agyon, mára az országúti kerékpárokon 10, MTB-ken 9-re nőtt a fokozatok száma. Ennek függvényében a lánc is keskenyebb lett. A drágább fogaskoszorúk egyes lánckerekeit ma már alumínium bakra szegecselik, így jelentős súlyt takarítanak meg. A lánckerekek anyaga általában hő- és felületkezelt acél, de a könnyítés végett lehet titán, akár alumínium, de ebben az esetben fokozott kopással kell számolnunk. A váltás gyorsaságának és megbízhatóságának növelése érdekében a lánckerekek felszedő rámpákkal rendelkeznek (Shimano: HG; Campagnolo: Exa-Drive; SRAM: PowerFlow).

" style="box-sizing: border-box; cursor: pointer; color: #333333 !important;">lánckeréksor Fogkiosztás: 11-13-15-18-21-24-28-32T |